miercuri, ianuarie 06, 2010

Unicitatea nu a fost nicicand unica

Ce mai poate fi considerat nemaivazut intr-o lume care merge la servici tocmai pentru a-si procura sansele sa vada tot si sa stie tot?
Am furat unicitatea pasarilor si cailor pentru placerea de a ne considera nelimitati, neinvinsi si incomensurabil de rapizi. Am crezut ca am pacalit timpul. Am creat deci masini si avioane. Pacat. Ceasul a continuat sa ticaie dar nu-i nimic, ce nu te distruge te face mai incapatanat.
Suntem atat de banali si plicticosi prin simplul fapt ca ne urlam cu mic cu mare unicitatea la luna in cor. Pot oricand sa gasesc alti zece oameni care asculta aceeasi muzica ca mine, sunt impresionati de aceleasi lucruri, isi doresc ce-mi doresc si eu si fac aceleasi alegeri gresite ca si mine. Imi cumpar haine si ma trezesc uitandu-ma pe raft sa vad cati alti oameni vor avea aceeasi bluza ca mine maine.
M-au invatat ca totul este finit. Atunci cum isi permit sa ma incurajeze sa cred ca nu s-a mai nascut nimeni ca mine sub soare, nimeni care sa aibe gesturile, gandurile si apucaturile mele mai ciudate? Imi vine pur si simplu greu sa cred ca sunt prima persoana deopotriva neatenta si grijulie, spre exemplu.
Poate va scrie in ziar in curand ca eu am inventat melancolia. Da oameni buni, asa este. Stiti toate starile alea urate, in care nu vroiati nici sa vedeti podeaua de langa pat ca va apuca plansul si nimic nu parea destul de important? EU am adus starea aceea in lumea asta si am dat-o la toti. Am numit-o Melancolie, dupa bunica din partea mamei. Cum vine asta?! Ati fost melancolica acum 20 de ani? Ah, tot eu eram. Ma anuntam ca sunt pe teava.
Sunt unica pentru mama, sunt unica pentru tata, sunt unica pentru prietena mea cea mai buna. Pentru universul asta sunt inca o nenorocita ce ii grabeste sfarsitul si asa destul de evident, prin plastic si fum.
Suntem niste fiinte infatuate de catre o unicitate ce nu exista si entuziasmate la gandul noului ce a fost nou cu adevarat acum milioane de ani iar orice incercare de a iesi din acest cerc ar fi si ea la randul ei, extrem de lipsita de originalitate.

Un comentariu: